Vještine 21. stoljeća (Mašta)

2024-01-19
U doba tehnologije u kojem sada živimo više nije dovoljno proizvoditi iste proizvode. Poslodavci trebaju ljude koji mogu zamisliti nove pristupe i nove ideje.
Razmislite: sjetite se predmeta ili naprave koju koristite svaki dan. Kako bi se to moglo poboljšati? Možete li se sjetiti tri poboljšanja?
Danas je pomak prema tehnološkim industrijama učinio primjenjivim vještinama veliku potražnju među radnom snagom. Međutim, obuka za posao i obrazovanje općenito nisu se dovoljno promijenili da bi išli u korak s tekućim trendovima. Zabrinutost zbog nedostatka vještina naše globalne radne snage eksplodirala je. Kao odgovor na zahtjeve tržišta rada i za uklanjanje jaza u vještinama, obrazovna institucija trebala bi se usredotočiti na podršku razvoju vještina za njegovanje kompetencija koje su učenicima potrebne, čineći obrazovanje vještinama dvadeset prvog stoljeća ključnim za pripremu učenika za novo i nepoznato u ovaj svijet tehnologije koji se brzo mijenja.
Štoviše, današnji poslodavci blagonaklono gledaju na zaposlenike koji posjeduju vještine dvadeset i prvog stoljeća. Te vještine uključuju, ali nisu ograničene na, samostalan rad, rješavanje problema, verbalnu komunikaciju, učinkovitu raspodjelu vremena i sposobnost dobrog funkcioniranja u stresnim situacijama. Te su vještine ugrađene u vještine zapošljivosti dvadeset prvog stoljeća kroz tehnološki napredak kao što su umjetna inteligencija, veliki podaci, robotika proširene stvarnosti, internet stvari, 3D ispis i blockchain. Tehnološki napredak iz dvadesetog stoljeća ne samo da je stvorio potražnju za zaposlenicima s vještinama dvadeset prvog stoljeća nego je stvorio i potražnju za podatkovno pismenim zaposlenicima. Zaposlenici s vještinama dvadeset prvog stoljeća mogu prikupljati, organizirati i razumjeti podatke kao i predviđati ishode, eksperimentirati, sažimati i komunicirati rezultate.
Visoko tehnologizirani svijet kakav danas vidimo proizvod je brzog tehnološkog napretka koji je započeo u dvadesetom stoljeću. Od tada, sve manji broj poslodavaca nastavio je zapošljavati zaposlenike na temelju vještina specifičnih za zanimanje i visokih akademskih kvalifikacija, dok ih je sve više poslodavaca počelo zapošljavati na temelju posjedovanja vještina dvadeset prvog stoljeća uz prethodno tražene kvalifikacije. Za razliku od vještina koje se poučavaju na sveučilištima, vještine dvadeset prvog stoljeća nisu specifične za posao niti su ograničene na bilo koju industriju, već se mogu prenijeti u sve industrije i zanimanja. Međutim, mnogi novopečeni diplomanti ne posjeduju vještine dvadeset i prvog stoljeća jer se o njima ne poučava na sveučilištima. To uzrokuje jaz između vještina stečenih na sveučilištima i onih potrebnih za radnu snagu. Jedan od razloga zašto bi se o vještinama dvadeset prvog stoljeća trebalo poučavati na sveučilištima jest to što su one prenosive u svim industrijama i zanimanjima. 
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti